zondag 23 november 2014

Creativiteit & worstelingen #1


Life is a great big canvas and you should throw all the paint on it you can. 

Danny Kaye

Ik herinner me de tijd, een paar jaar terug, dat ik mezelf omschreef als creatief. Maar als ik terugkijk, was ik amper creatief. Ik was druk met andere dingen, en daarnaast durfde ik ook niet echt creatief te zijn.

Heel goed wist ik, dat ik eigenlijk niet echt creatief was. Ik wist dat dit één van mijn eigenschappen was, maar ik deed er niet veel mee.

Geen tijd
Geen zin
Geen ideeën

Nu weet ik niet meer welk gevoel dat toen precies opleverde, maar ik weet wel hoe ik me nu voel rondom mijn creativiteit.

Ik ben boos
Omdat ik niet creatief bezig ben

Ik ben verdrietig
Omdat ik niet genoeg ben

Ik voel me schuldig
Dat ik niets doe

Teleurgesteld in mezelf,
Om mijn luie gedrag



En langzaam
Voel ik me steeds slechter

Alleen maar
Omdat ik niets creatiefs doe



Ingewikkeld hè, creativiteit?

1 opmerking: