zondag 19 januari 2014

Schrijven over muziek #6: 100!

Vandaag schreef ik het laatste gedicht van mijn verzameling: nummer 100. Jippie!


In 1,5 maand tijd schreef ik elke dag een uur. Sommige dagen had ik er zin in, sommige dagen helemaal niet. Soms kon ik precies de goede muziek vinden, andere momenten luisterde ik drie nummers voor ik er inspiratie van kreeg.

Maar, ik ben ook blij dat het nu 'klaar' is. Het is niet makkelijk om tegelijkertijd vrij te schrijven, zonder een vooropgezette lijn in gedachten en af en toe wel een lijn te volgen. Alle kanten op, maar toch ook bepaalde ideeën te hebben. Dat is misschien ook wel juist het lastige aan schrijven: het weglaten van dingen, niet het toevoegen van dingen.

De gedichten en verhalen die ik nu heb ga ik uitzoeken en sorteren. Een deel valt af, want die zijn gewoon niet goed. En dan, dan ga ik het verder in een volgorde zetten en een lijn neerzetten. Een ander deel van het creatieve proces, maar ook heel leuk om te doen. Daar ben ik de komende tijd mee bezig.

Liefs

2 opmerkingen:

  1. Wat een klus heb je geklaard. Al die 100 liedjes en al die uren schrijven.
    Ik vind je een enorme doorzetter. Bewondering hoor!
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met het behalen van je doel! Ben erg benieuwd naar het resultaat. x

    BeantwoordenVerwijderen