woensdag 2 oktober 2013

Recept chocoladetaart #1

Voor mijn verjaardag maakte ik een chocoladekwarktaartje. In de zomer heb ik genoten van een chocoladekwarktaartje, ergens in een restaurant. Natuurlijk niet suikervrij of op een andere manier gezond, maar soms moet je daar gewoon van kunnen genieten.

Ineens had ik dit taartje weer in herinnering en ik wilde dit heel graag zelf maken. Het is wel anders geworden dan wat ik ooit proefde, maar het is wel lekker.

Het zijn twee bestaande recepten, gecombineerd met elkaar.

De bodem komt van Gluten Free Fix, en is heel simpel om te maken. De link naar haar recept: Gluten Free Fix.

De vulling komt van de Engelse website allrecipes.co.uk. De enige aanpassing die ik aan het recept heb gedaan, is het vervangen van de suiker. De eerste keer dat ik dit taartje maakte gebruikte ik palmsuiker als vervanger. De tweede keer een combinatie van kokosbloesemsuiker en agavesiroop. Het maakt niet uit wat je gebruikt, alles is mogelijk. Ik heb ook veel minder gebruikt dan de aangegeven 110 gram, dat vind ik zelf veel te veel. En met minder vond ik het nog steeds zoet genoeg.

Eet smakelijk!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten