maandag 9 september 2013

Vrijhaken - foto's bij tips #5

Ik beloofde wat foto's te maken om te laten zien wat ik bedoelde met mijn vorige twee tips.

Bij deze.

Eerst wat foto's van het volgen van een figuur in je haakwerk:

 


Heel simpel, je doet hetzelfde als je in de vorige ronde hebt gedaan. Je varieert wel in de steek, dus je wisselt vasten met halve stokjes of stokjes af.

Maar met alleen maar de figuur volgen kom je er natuurlijk niet. Dan heb je straks een heel groot rondje, maar geen riem, handschoentje of vestje. Daarom is het belangrijk om van richting te veranderen. Hier een radicale verandering:


Om (bijvoorbeeld, in dit geval) vervolgens weer die vorm te volgen: 


Wat ik het leukste vind, is een combinatie van die twee; je volgt wat je al eerder hebt gemaakt, maar je maakt simpele 'golfjes'. Hoe je dat doet leg ik volgende keer uit, maar hier alvast een voorproefje:




En op deze manier ben ik weer begonnen met het maken van een riem. Benieuwd hoe deze eruit komt te zien :).

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten