donderdag 8 augustus 2013

Seasons #3

Warm, warmer, heet, heetst,
niet meer vol te houden!
Enkel met een lekker ijsje

(Nu schrijf ik dit eigenlijk terwijl het regent en klopt er helemaal niets van. Maar ik moet toch iets zeggen om mijn recept voor aardbeienijs aan te prijzen?)

Ik vond bij Fun And Food by Miss Gefreubel een recept voor ijs, waarbij je geen vriezer of ijsmachine nodig hebt. Instantijs, namelijk ijs wat je zelf kunt maken in 10 minuten tijd. Geweldig toch? Zeker als je geen ijsmachine hebt, zoals ik. Het werkte bij mij niet zo heel goed als bij haar, maar het is zeker het proberen waard. Ik kreeg een ijskoud drankje, maar dat was met het warme weer ook erg lekker.


Voor de werkwijze kun je bij haar kijken. Ik gebruikte ander fruit. Ik nam iets meer dan een volle bak aardbeien (zo'n 550-600 gram). Dit pureerde ik met een klein beetje agavesiroop erbij, omdat de aardbeien jammer genoeg zelf niet zoet genoeg waren. Verder volgde ik haar proces.

En dit ga ik zeker nog een keer uitproberen! Vind het zo'n leuk idee.

Seasons is een idee van Jane. Voor andere deelnemers, kijk bij haar.

Liefs

p.s. Volgende week hopelijk mooie zomerse foto's voor dit project, want ik ga een weekendje weg! 

1 opmerking: