maandag 26 augustus 2013

Oranje #1 (recept)

Hier het tweede kleurrecept: oranje.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit recept niet zelf verzonnen heb. Mijn broertje heeft het ergens online gevonden maar ik weet niet precies waar. Het is waarschijnlijk ook het enige recept op mijn site tegenwoordig dat gluten én suiker bevat. Ik heb ook maar een heel klein stukje geproefd om die redenen, maar het idee was gewoon zo leuk, dat ik het toch graag met jullie deel.

Cake ín een sinaasappel

Dus geen sinaasappelcake, maar cake gebakken in een sinaasappel, op een kampvuurtje. De cake krijgt dan wel de smaak van sinaasappel, wat heel leuk is natuurlijk.

Nodig:

100 gram boter,
100 gram suiker, 
1 zakje vanillesuiker, 
2 eieren, 
100 gram zelfrijzend bakmeel, 
4 sinaasappels, 
een kampvuur

Bereiding: meng boter met suiker en vanillesuiker. Doe daar stuk voor stuk de eieren bij en roer. Meng voorzichtig het meel er doorheen. Snijd een smal kapje van de bovenkant van de sinaasappels. Pers ze voorzichtig uit. Hol ze daarna verder uit, tot je alleen nog maar wit ziet aan de binnenkant. Dit kun je met een vork of lepel doen, maar ik heb hiervoor mijn handen gebruikt. Doe het cakebeslag hierin, tot ¾ hoogte. Pak ze in in aluminiumfolie. Zet ze 10-15 minuten in de nagloeiende kooltjes van een kampvuurtje.

Veel plezier!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten