zondag 4 augustus 2013

Favoriete recepten van de week #7

Met zulk zomers weer is het misschien niet heel logisch om uitgebreid te koken. Eigenlijk deed ik dat ook niet echt. Ik genoot deze week van fruit en salades. Maar ook wel van een paar receptjes.

Ik maakte pindakaasijs met chocoladestukjes. Jammer genoeg heb ik geen ijsmachine, anders was het wel veel makkelijker geweest. Nu liep ik 20 keer naar de vriezer om te roeren. Het is wel lekker geworden hoor, maar vast nog lekkerder met een ijsmachine.

Ik ontdekte een blog met allerlei recepten, onder andere glutenvrije recepten. Glutenvrije oreokoekjes, dat leek me wel wat! Ik had geen suikervrije chocoladepasta, dus maakte ik chocoladeganache. Deze koekjes waren echt heerlijk! Eigenlijk zou ik ze los, dus zonder het chocoladelaagje, misschien wel lekkerder hebben gevonden dan met. Er zit namelijk kaneel in, wat al vrij overheersend is. Gelukkig houd ik van kaneel :). Deze koekjes ga ik zeker vaker maken. Het is een simpel en vooral heel lekker recept.

Daarnaast ging ik verder aan de slag met mijn kaassausrecept. Dat zal ik later online zetten. Klinkt simpel, een kaassaus maken (en dat is het natuurlijk ook), maar het is net iets ingewikkelder als je het glutenvrij of melkvrij wilt hebben. (Of zelfs veganistisch, maar dan is het gewoon 'witte saus', zonder kaas).

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten