zondag 18 augustus 2013

Campingsoep

Dit is waarschijnlijk, althans dat hoop ik, het raarste recept wat ik ooit op mijn blog zal plaatsen. Het ziet er niet aantrekkelijk uit, het is niet verfijnd en zeker geen culinair hoogstandje. Maar ja, het was wel lekker. En het was een wonder dat we toch soep konden maken.

We stonden in de biologische winkel zonder een spoortje van inspiratie. Ik zag een pompoen liggen, dacht: hé dat heb ik lang al niet meer gegeten, laten we er soep van maken! En voor ik een goed over na kon denken hadden we de pompoen gekocht. Normaal gesproken misschien geen gek idee, maar ja, we waren op een camping en daar heb je natuurlijk geen staafmixer tot je beschikking.

Er ontstond een nieuw recept, en eigenlijk, was het zo gek nog niet. Dus deel ik het met jullie. Niet omdat ik graag wil dat jullie de soep ook maken (wat natuurlijk wel mag), maar om te laten zien dat gezond koken op de camping kan!

(We hadden ook geen soeplepel, dus voor het opscheppen gebruikten we een mini koekenpannetje. Het was toch wel het ultieme kampeergevoel hoor!)

Het recept (voor twee personen):

Ingrediënten
2 uien
1/2 pompoen
Wat worteltjes
2 bouillonblokjes
Water
1 (punt)paprika
Wat kaas
Een beetje crème fraîche

Bereiding

Snijd alles in hele kleine blokjes. Bak de ui eerst even aan. Voeg dan de rest van de groenten, behalve de paprika, toe en het water en de bouillon. Laat dit een kwartiertje koken. Voeg op het laatst de paprikablokjes en de kaas toe. Serveer met crème fraîche en je hebt een heerlijke campingsoep!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten