donderdag 29 augustus 2013

Blauw #1 (recept)

Blauw is ook een lastige kleur voor koken, want wat is er van nature nu blauw? Het enige wat ik kon verzinnen, was blauwe bessen. Niet mijn favoriete ingrediënt, en al helemaal geen ingrediënt waar ik veel ervaring mee heb. Maar ik vond een recept wat ik op een paar punten aanpaste en het is heerlijk geworden!

Tot mijn grote schande stond er een fout in de blauwe recepten die ik op het Elfenkunstfestival heb uitgedeeld. Ik kreeg net van mijn vader te horen dat deze koekjes zout waren. Dan moet hij toch wel iets fout hebben gedaan toch? Nee, er stond iets fout in het recept! Ik was de honing vergeten te vermelden... Ik hoop dat jullie me die fout vergeven en hopelijk kijken degenen aan wie ik het kaartje heb uitgedeeld eerst nog hier.. Excuses!!



Koekjes met blauwe bessen
Nodig: 90 gram amandelmeel, 10 gram kokosrasp, 10 gram havermout, snufje zout, ½ tl baking soda, ¼ tl kaneel, 1 tl vanille-extract, 40 gram kokosolie of boter, 1½ eetlepel honing/agavesiroop,  75 gram blauwe bessen

Bereiding: Meng alles door elkaar, behalve de blauwe bessen. Pas als alles goed gemengd is doe je die er doorheen. Vorm hier 8 koekjes van en bak ze 10-12 minuten in de oven op 180 °C. Laat ze daarna helemaal afkoelen voor je ze opeet!

Variatietip: je kunt de blauwe bessen in dit recept ook vervangen door stukjes chocolade en walnoten. Ook erg lekker. Natuurlijk zijn ze dan niet blauw meer, maar wel lekker;).

Gebruik dan 20 gram walnoten en 20 gram chocolade in plaats van de blauwe bessen. 

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten