zondag 28 juli 2013

Element water #1

Ik ben begonnen met het haken van een topje. Heel spannend, want dat is heel wat ingewikkelder dan het haken van een riem. Althans, als er sprake is van vrij haken, haken zonder patroon. En dat doe ik..

Nu even geen zomerproject, maar wel een elementenproject.Of eigenlijk begon ik daar wel een beetje mee. Ik wilde een topje maken, dat op een weiland leek: onder groen en dan boven blauw voor de lucht. Dit idee heb ik al in mijn hoofd sinds de winter, en past misschien meer bij de lente.
Terwijl ik al mijn groene bolletjes wol en blauwe bolletjes verzamelde, zag ik ineens hoeveel blauw ik had. Op dat moment dacht ik: waarom geen luchttopje maken? Dus besloot ik al het groen weer terug te leggen.

Eenmaal begonnen, dacht ik aan het element water. Als je probeert de vier elementen (water, vuur, aarde en lucht) probeert de verbeelden, is het vaak vrij lastig om het verschil tussen water en lucht aan te geven. Beide blauw..

En vanuit een impuls besloot ik dan maar een watertopje te maken. :)

Ik begon met het haken van een band die om mijn borst paste. Dat leek me handig, zodat ik vanuit daar er omheen kon gaan haken. Maar in de praktijk werkte dit helemaal niet, de band bleef niet mooi recht, maar boog af naar beneden. En dus besloot ik hem af te knippen. Zie mijn tips over het vrij haken, ik paste ze zelf zeker ook toe!

Op dit moment ziet het topje er zo uit:


Nog lang geen goed passend topje, maar het eerste deel bestaat. Ik ben heel benieuwd hoe het totaal eruit gaat zien. Ik zal jullie op de hoogte houden van het proces.

Liefs

1 opmerking:

  1. Prachtige kleuren! Helemaal water! ;-)
    Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, het belooft iig mooi te worden!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen