maandag 29 april 2013

Vakantie #3

Ik wil graag nog twee vakantie-ideeën met jullie delen. Dan houd ik echt op hoor! (Voorlopig althans..)

Afgelopen woensdag ben ik samen met mijn vriend naar 't buitenland gegaan; nee niet echt, maar toch een beetje. Zo heet het namelijk. Op natuurkampeerterrein De Duiventoren, in Dorst (vlakbij Breda) staan 4 mooie yurts. In één van deze yurts hebben wij een paar nachtjes overnacht.

Zeg nou zelf, dat is toch heel schattig?


We vonden het allebei een hele fijne plek, het is een rustige camping, vooral zo in het voorseizoen. Wij sliepen in de kleinste yurt, maar er zijn dus nog grotere yurts. Heerlijk, back to basic, vuurtjes stoken in de kachel en genieten van de natuur buiten. 

Je kunt koken in een tipi, en er is een hottub, waar je heerlijk in kunt zitten, hoe koud of warm het buiten ook is:). 

Een plek waar je waarschijnlijk mooie wandelingen kunt maken, het ligt tegen het bos aan. (Dit hebben wij niet gedaan, maar er zijn genoeg wandelroutes in de buurt).

Echt een plek die ik aan zou raden! 

Dan nog één andere plek die ik steeds vergeet om te noemen: Te hooi en te gras. Ik kom hier regelmatig, omdat ik er zo'n beetje naast woon. Er zijn plaggenhutten en koloniehuisjes, allemaal van hout en zelfgebouwd. De sfeer is heel gezellig en fijn. Alles is met zorg ingericht. Het is een goede plek om weer tot rust te komen. En ook hier kun je prachtig de natuur in. 


Genoeg vakantie-ideeën, nu is het voor mij weer tijd om terug te gaan naar het normale leven. Iets meer luxe, maar iets minder ontspanning. 

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten