zondag 21 april 2013

Favoriete recepten van de week #5

Ik wil weer graag een aantal receptjes delen met jullie die ik deze week gemaakt heb. Het liefst deel ik dit elke week, maar de afgelopen weken heb ik veel dingen gemaakt die mislukten. Daar kan ik natuurlijk niet over vertellen ;). Althans, ik kan er wel over vertellen, maar ik zal jullie de recepten besparen.

Gisteren deed ik aan 'koekjes-bak-therapie'. Het werkt heel simpel: je neemt een koekjesrecept en als het heel slecht met je gaat neem je twee recepten. Ik nam dus twee recepten. Het ging niet slecht met me, maar ik had zowel zin in chocoladekoekjes als in kaneelkoekjes. En dan ga je beide koekjes maken. Maar, het belangrijkste van de therapie is: je hebt geen haast. Het proces is belangrijker dan of de koekjes wel of niet lekker zijn. Ik gebruikte deze therapie nu om weer bij mezelf te komen na een dag onder mensen te zijn. En om weer in mijn lichaam te komen. Elke stap deed ik met aandacht.

Ik maakte chocoladekoekjes aan de hand van dit recept. Ik heb het al vaker genoemd, maar ik maak ze ook gewoon heel vaak. Het is een heel simpel recept en het lukt altijd. Het enige waar je op moet letten, is de tijd in de oven, aangezien ze vrij makkelijk verbranden. De koekjes zijn glutenvrij en als meel wordt er rijstmeel gebruikt. Dit geeft de koekjes een heel aparte structuur, die ik erg lekker vind. Ik gebruik trouwens geen M&M's, alleen gehakte chocolade maar daar neem ik dan wel meer van.

De kaneelkoekjes maakte ik aan de hand van dit recept. Dit zijn lekkere, brosse koekjes. Ze verkruimelen meteen in je mond. Ook deze koekjes zijn glutenvrij, hier wordt boekweitmeel gebruikt.

Ik maakte deze week ook vadapa's, waar ik het recept al van deelde. (Zie hier, en hier voor de doperwtenpuree).

Vandaag maakte ik tortilla's. Ik maakte ook de tortilla's zelf. Dat lijkt misschien een hele klus, maar dan heb je wel gezonde tortilla's. En het is lekker, wel anders dan tortilla's uit een pakje. Deze tortilla's zijn niet glutenvrij, aangezien het speltmeel bevat. Het recept vond ik hier. Te vullen met elke groente of combinatie van groenten die je zelf kunt verzinnen.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten