vrijdag 19 april 2013

Doperwtenpuree

Doperwtenpuree is een erg simpel recept en erg lekker! Ik maakte het deze week voor op mijn vadapa's, maar ik maak het ook vaak gewoon voor op brood. 

Ik heb geen foto gemaakt ;)

Ik gebruik altijd doperwtjes uit de vriezer. Altijd handig om in huis te hebben en ik vind het ook veel lekkerder dan doperwtjes uit blik. 

Dit is een basisrecept, je kunt er zelf mee variëren, door andere kruiden toe te voegen of extra ingrediënten. 

Ingrediënten:
Doperwten - minstens 200 gram. 
1 kleine ui
Eventueel: knoflook
Kruiden. Bijvoorbeeld: verse basilicum of munt. Deze zijn in ieder geval lekker. Een klein beetje paprikapoeder is ook altijd lekker.
Eventueel: slagroom of crème fraîche. 

Bereidingswijze:
Bak de ui in een klein beetje olie. Doe hier dan de erwtjes bij en roer af en toe tot ze gaar zijn. Doe dit dan in een hoge beker of beslagkom, zodat je dit kunt pureren met de staafmixer. Natuurlijk kun je ook een keukenmachine gebruiken, maar ik doe het op deze manier. Dan heb je ook de minste afwas;)

Doe er dan de kruiden naar smaak bij. In ieder geval zout en peper. En dan naar smaak verse basilicum of munt. Blijf dan goed proeven. Ik doe meestal maar wat, maar het wordt altijd lekker. 

Succes en eet smakelijk!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten