zaterdag 2 februari 2013

Wintersjaal #4: de tweede ronde

Weer beweging
Het ontwaken van de wereld
Alles haalt opnieuw adem
Klaar voor een nieuwe start
Een begin
Vol van beloftes

Behoeftes en verlangens
Plannen ontstaan
Weer opnieuw
Durf je nu?

Afgelopen week was de lente duidelijk in aantocht! Iedereen leek er blij mee en was wel klaar met de winter. Tjah, ik eigenlijk nog niet. Ik zit nog volop in de winter. Net zoals ik afgelopen herfst beleefde. Weer een project dat niet in het desbetreffende seizoen wordt afgerond. Ik heb me er maar bij neergelegd. Het is ook helemaal niet erg natuurlijk. Maar stiekem ben ik ook wel blij met het beetje sneeuw dat er weer buiten ligt ;)

Mijn sjaal is weer wat uitgebreid. Een nieuwe ronde sneeuwvlokken is af, maar nog niet vastgemaakt. Ik heb afgelopen week wat nagedacht (getwijfeld ;) over het ontwerp. Mijn moeder kwam met de tip om het op papier uit te werken. Dit heb ik gedaan en hierdoor kon ik wat puzzelen met mogelijkheden:



Het eerste ontwerp vind ik veel mooier. Hier koos ik dan ook voor. Het enige probleem was de keuze van sneeuwvlokken. Ik haakte een sneeuwvlok die vervolgens eigenlijk niet mooi aansloot bij de eerste ronde:


De sjaal werd veel te 'dicht' door het toevoegen van deze ster. Al met al vond ik dit geen mooie ster en zeker geen goede toevoeging voor de sjaal. Ik koos er voor om een nieuwe ster te haken, een meer open ster:


Daarnaast maakte ik nog een ster, die samen met bovenstaande ster de tweede ronde gaat vormen. 


Al met al komt het er dan zo uit te zien:


Ik vind het heel mooi worden zo! Het is duidelijk een sneeuwkristal in het groot. Ik ben benieuwd hoe de volgende ronde eruit gaat zien. Eerst deze ronde nog maar afronden (een aantal sterren moeten nog opgespannen worden en alles moet nog aan elkaar vast gemaakt worden).

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten