zaterdag 2 februari 2013

Vrolijk kussenhoesje #1


Een tijdje terug heb ik een kussenhoesje gehaakt voor mijn vriend. Ik vind deze streepjes erg leuk geworden. De kleurcombinatie verzon ik spontaan tijdens het haken en is erg mooi uitgepakt. De kleuren vullen elkaar goed aan. Het witte streepje ertussen is ook een goede aanvulling, dat geeft het kussen een andere uitstraling.

De andere kant bestaat uit een spiraal:


Dit patroon was iets meer uitzoekwerk, omdat het oorspronkelijke patroon (hier gevonden), bedoeld was om een pannenlap te maken. Ik moest het patroon dus veel groter maken. Toen kwam nog het moeilijkste: een spiraal is rond en mijn kussentje was toch echt vierkant... Uiteindelijk viel dit mee en heb ik hier een eigen patroon voor ontworpen. 

De twee kanten van het kussen zijn zeer verschillend, en passen misschien niet helemaal bij elkaar. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet, want je ziet toch maar één kant tegelijkertijd ;). 


Liefs

1 opmerking:

  1. Wow mooi zo'n regenboog! Ik ben met die strepen een deken aan het maken voor op de bank. Heerlijk werkje. Er zijn alleen ZO veel leuke dingen!
    Liefs Anniek

    BeantwoordenVerwijderen