maandag 18 februari 2013

Ik wacht...

Ik wacht
Tot het klaar is
Ik wacht
Sneller nu
Ik wacht
Nee ik wacht niet
Ik wil nu

Nu moet het af zijn
Ik wil het in mijn handen hebben
Helemaal klaar

Soms ben ik geen geduldige kunstenaar. Liever vandaag dan morgen, wil ik een project klaar hebben!

Als kunstenaar kun je op verschillende manieren te werk gaan. Soms werk je aan het proces, geniet je van wat je maakt en maakt het niet uit wat het wordt. En soms richt je je op een eindproduct. Je weet precies hoe het eruit moet zien en dat wil je graag hebben.

De tweede manier is mijn gebruikelijke manier, mijn standaardmanier van creativiteit. Steeds meer leer ik ook het proces waarderen, en gewoon te genieten van wat er komt.

Met mijn winter'sjaal' werkt het nog niet helemaal zo;) Ik wil het graag afronden. Als het goed is lukt dat deze week.
Ik heb besloten dat het een meditatiedekentje wordt, om over je knieën te leggen tijdens het mediteren. (Niet dat ik vaak mediteer, maar dat gaat er dan natuurlijk automatisch van komen;)

Deze week neem ik alle tijd (en rust) om het project af te ronden. Voor mij staat dit winterproject voor rust en tijd voor jezelf nemen. Ik wil dat graag in de uitvoering al naar voren brengen.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten