vrijdag 28 december 2012

Zoveel ideeën...

Ik heb zoveel creatieve ideeën die ik graag zou uitvoeren, maar de meeste ideeën komen niet verder dan  mijn hoofd.

Ideeën lijken in mijn hoofd geweldig, maar het lukt me nooit om ze echt precies uit te voeren zoals ik bedacht had. Daar speelt mijn perfectionisme ook een rol in. Het moet perfect worden, zonder fouten, prachtig, noem maar op! Aangezien je alles weet van een zelfgemaakt product, ken je ook alle foutjes die er ongetwijfeld inzitten.

En voor ik het weet is er alweer een nieuw idee, een nog beter idee. Nog leuker, nog mooier. Op slag is het eerste idee weer verdwenen.

Zo is het een hele tijd bij mij gegaan, ik bedacht iets en het idee verdween weer omdat ik het geen aandacht gaf.

Ik gunde mezelf geen oefentijd: iets moest meteen perfect worden. Ik moest het meteen kunnen. Meestal had ik ook geen zin om eerst een oefenproject te maken, ik wil dat het meteen iets moois wordt!

Langzaam is er wel iets veranderd. Ideeën blijven langer hangen in mijn hoofd. Ik besteed aandacht aan ze, waardoor ze in mijn hoofd al veel concreter worden. Er zijn nu ook veel meer ideeën in mijn hoofd! Nog steeds moet ik wel oppassen dat ik niet enthousiast word door weer een nieuw project en het oude vergeet.

Daar is dit blog ook een beetje voor: ik wil niet alleen afgeronde projecten hier neerzetten, maar ook ideeën en hun eerste uitwerking. Ik denk (of eigenlijk: hoop!) dat ik de ideeën daardoor eerder ga uitwerken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten