donderdag 27 december 2012

Kol


Weer een sjaal gemaakt. Dit keer eentje met een naaimachine. In de tuin zijn genoeg modellen te vinden;)

Dit is mijn eerste eigen projectje met de naaimachine. Laatst heb ik een rokje gemaakt, samen. Nu heb ik dit gemaakt en ook zelf bedacht.


Het zijn twee lappen van ongeveer 27 cm breed en 60 cm lang. Ik heb eerst de twee lappen aan elkaar genaaid, aan beide kanten. Toen kwam het lastige stuk, namelijk het aan elkaar bevestigen van de lappen, zodat het een kol werd. De eerste keer deed ik dit verkeerd omdat ik van tevoren niet goed had nagedacht over wat er gebeurde als ik hem binnenste buiten zou keren. Ik naaide de verkeerde kant, maar toen ik hem omdraaide kwam er iets heel raars uit! Hoogstens te gebruiken als polsmoffen, maar dit was geen sjaal. De enige optie was alles weer uit elkaar halen, en op een andere manier weer vastzetten. 

Het was dus heel lastig om van tevoren te weten hoe ik het beste kon maken. Maar het is wel leuk om daar over na te denken. Gelukkig is het nu goed gekomen, maar de volgende keer ga ik er eerst iets beter over nadenken ;)

Nog een foto van de sjaal, als hij gewoon ligt:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten